bartlomiej.gebala@makesend.pl +48 530 476 722

Case study

Proces rekrutacji na niestandardowe stanowisko z sukcesem zrealizowany z wykorzystaniem maili na zimno.

Bez-nazwy-1 
Kampania rekrutacyjna na VoIP Specialist dla CallPage:

  • Poszukiwani byli potencjalni pracownicy o ściśle określonych umiejętnościach
  • Wyszukiwani na portalach typu Linkedin i Goldenline
  • Dodatkowym (najważniejszym) kryterium było zamieszkanie w Krakowie i okolicach

Wyślij zapytanie

Statystyka kampanii:

  • 56 - wysłanych maili
  • 45 - dostarczonych
  • 25 - otworzonych
  • 14 - odpowiedzi

Wysłane zostały dwa maile 1- 26.10 i follow-up po 3 dniach (29.10)

Odpowiedzi:

  • 7 - przyznało się do niewystarczających umiejętności
  • 4 - niezainteresowani zmianą dotychczasowej pracy
  • 2 - wyrazili zainteresowanie rozmową rekrutacyjną
  • 1 - w rzeczywistości mieszkał w innym mieście, niż podawał

Problemy występujące w kampanii:

Na etapie wyszukiwania:

  • specyfika branży (nie do końca określony przez potencjalnych kandydatów stopień specjalizacji w danym zagadnieniu).
  • dezaktualizacja zdobytych informacji (np. miejsca zamieszkania).
  • bardzo ścisłe kryteria, skutkujące małą grupą docelową.

Na etapie trwania kampanii:

  • duża ilość zdobytych maili nie dotarła do adresata
  • mała ilość osób odpowiedziała na maile

Podsumowanie:

  • już na etapie kampanii udało się wyselekcjonować osoby spełniające warunki. 
  • krótki czas trwania rekrutacji (1 dzień - wyszukiwanie kandydatów; 3 dni - korespondencja mailowa).

 

Wyślij zapytanie